Eerste paar dagen Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kaya Reede - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kaya Reede - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen Sydney

Blijf op de hoogte en volg Kaya

24 Maart 2016 | Australië, Sydney

Hee allemaal! Mijn eerste paar dagen in Sydney zitten er alweer op. Het is echt superleuk hier! Ik ga proberen om af en toe een berichtje op m’n blog te plaatsen over wat ik allemaal gedaan heb. Ik zou maar bij het begin beginnen. 
Na een lange vlucht met overstap op Hongkong (hele rare mensen daar) kwam ik dan eindelijk aan in Sydney. Gauw mijn backpack van de loopband gepakt en als een soort dubbelschildige schildpad op zoek gegaan naar de bus die mij naar het hostel zou brengen. Daar was ik blijkbaar iets te enthousiast in, want er was binnen dus gewoon een meeting point waar ik verwacht werd. Na de gebruikelijke “No worries mate” kwam ook de rest van de groep en konden we op weg naar het hostel. Helaas konden we nog niet veel van Sydney zien, omdat het al donker was toen ik aankwam. Eenmaal aangekomen in mijn kamer, zaten er 4 mensen gezellig op de grond samen wat te drinken. Ik kreeg meteen een drankje aangeboden en we hebben nog wat spelletjes gedaan en zijn naar de bar gegaan. We waren zo ongeveer de enige die dat idee hadden , maar dat maakte het er niet minder gezellig op.
De volgende dag werd ik om half 9 wakker en bedacht ik me dat het misschien handig was de info even door te lezen. Dat bleek wel handig, want ik had dus een afspraak om 9 uur om hier alles te regelen. Dus snel mijn ontbijt opgehaald en als een echte toerist met kaart in de hand naar het gebouw gegaan. Ook hier bleek ik iets te enthousiast te zijn, want ik zou dus om 9 uur opgehaald worden bij mijn hostel. Nouja dan heb ik alvast een stuk van Sydney gezien. Na alles geregeld te hebben (denk ik?) Toch maar weer Sydney in om de rest van de stad te zien. Sydney is dus iets groter dan mijn benen aankonden, maar het is een geweldige stad! De botanische tuinen, Sydney Opera House en de Harbour bridge zijn super mooi om in het echt te zien. Toen ben ik de Harbour bridge gaan beklimmen wat echt een aanrader is, want het uitzicht is schitterend!
Vandaag ben ik met de trein naar Olympic park gegaan voor Sydney Royal Easter. Vanochtend dus vroeg opgestaan (niet zo vroeg als mijn kamergenoot waarvan de wekker 2x een uur afging en hij nog niet wakker was), snel mijn spullen in mijn nieuwe kamer gedropt en in de trein gesprongen. Daar kan de NS nog wat van leren. Ze hebben van die supercoole bankleuningen die je van kant kan verplaatsen, waardoor je dus een 4zits of 2zits kan maken. Nouja heel de dag dus een beetje rondgelopen bij het Royal Easter, pat-a-pig gedaan en zo’n beetje elk dier dat ik tegenkwam geprobeerd te aaien. Daarnaast dus ongeveer elke show bezocht. Eerst de Woodchopping international relay men championship. Blijkbaar was het een zeer officiële wedstrijd, want zelfs de volksliederen van USA, Nieuw-Zeeland en Australië werden gezongen. Ik werd wel even aangestaard toen ik als ongeveer de enige in het stadion het volkslied niet mee kon zingen. De wedstrijd was leuk om te zien, evenals de mensen die helemaal opgingen in de wedstrijd. Toen liep ik nog langs de hondenshow, waar ik erg heb moeten lachen om de voornamelijk iets te dikke vrouwen die in mantelpak heel onhandig naast hun hond rennen. Als laatste de show waar heel veel gedoe omheen was. The man from Snowy River. Ik dacht dat het een cowboyshow was waar ze handstanden doen op paarden enzo, maar nee. Hij dreef het vee bij elkaar voor zo’n 20 minuten en het publiek werd wild. Het zou wel iets Australisch zijn wat ik niet begrijp. Terug in het hostel mijn nieuwe roomies ontmoet, Zweedse, Duitse, Amerikaanse en Colombiaanse mensen. Erg gezellig!
Ik had jullie gezegd dat ik het korter zou houden dan Milan, maar dat is een beetje mislukt….

  • 24 Maart 2016 - 16:28

    Frieda Michiels:

    Leuk dat we je ook kunnen volgen op je avontuur. Zo te zien heb je dezelfde mening over Sydney als wij : een geweldige stad. Nog veel plezier verder. Kijken al uit naar het volgende verslag.

  • 24 Maart 2016 - 16:38

    Wilma Ros:

    ha die hoi, heel veel plezier , ga je volgen, gr vanaf Aruba

  • 24 Maart 2016 - 19:07

    Mama:

    He lieverd, leuk om te lezen dat je al zoveel gedaan hebt. En leuke mensen als roommates.
    Geniet er lekker van en ik kijk uit naar je volgende blog !!!! Dikke knuffel, trots op je

  • 24 Maart 2016 - 19:29

    Pappa:

    Hoi Lieverd,

    Wat een avonturen, nu al, na amper 2 dagen! En gelukkig gezellige mensen in het Hostel, super.
    Ben hartstikke trots op je, geniet er maar lekker van ! xxxxx pappa

  • 24 Maart 2016 - 23:20

    Ingrid:

    Super leuk en inspirerend Kaya. Ik krijg nu al zin om mijn rugzak te pakken. Geniet er lekker van, want de tijd zal voorbij vliegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Kaya

Actief sinds 24 Maart 2016
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 2415

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 31 December 2016

Australie!

Landen bezocht: